یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۰۹:۳۲

ورود ایران به جمع سازندگان کشتی‌های حمل ال. ان. جی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت صنایع کشتی‌سازی گسترش با اشاره به فراهم کردن شرایط برای ساخت کشتی‌های حمل ال.ان.جی در ایران گفت: «پس از لغو تحریم‌ها، کار ساخت کشتی‌های حمل ال.ان.جی را به طور جدی آغاز خواهیم کرد».
به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایرنا، اسماعیل صادقی در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های ساخت سکوهای نفتی، در جمع آنها اظهار داشت: «امکان ساخت کشتی‌های حمل ال.ان.جی و نفت‌کش‌های VLCC در کشور وجود دارد، و بر این اساس قرار است ازطریق همکاری با یک شرکت خارجی، مقدمات ساخت کشتی های حمل ال.ان.جی فراهم شود». وی ادامه داد: «ما در کشور تجارت ساخت کشتی‌های تانکر و کانتینربر را داریم اما برای ساخت کشتی‌های حمل ال.ان.جی باید مقدمات کار فراهم شود».

مدیرعامل شرکت صنایع کشتی‌ سازی عظیم گسترش تصریح کرد: «از طریق انتقال دانش ساخت کشتی‌های حمل ال.ان.جی به داخل کشور، می‌توانیم ساخت این نوع کشتی‌ها را که فناوری پیچیده‌ای دارند، در داخل کشور آغاز کنیم». صادقی با اشاره به مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ساخت نفتکش‌ها و شناورهای بزرگ گفت: «با یک شرکت بزرگ آلمانی تفاهم‌ نامه امضا شده و مذاکراتی نیز با شرکت‌های معتبر کره‌ای و چینی انجام شده است». وی با اشاره به ظرفیت‌های ساخت شناورهای بزرگ افزود: «وجود حوضچه بزرگی به طول ٤٨٥ متر، فرصت مناسبی را برای ساخت نفتکش‌ها و شناورهای بزرگ فراهم کرده و باعث شده، محدودیتی در ابعاد ساخت شناورها نداشته باشیم».


مدیرعامل شرکت صنایع کشتی‌سازی عظیم گسترش در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تفاوت هزینه ساخت شناور و نفتکش در ایران و چین، گفت: «شاید هزینه ساخت کشتی در چین از ایران ارزان‌تر تمام شود، اما باید توجه داشت که کیفیت برخی کشتی‌های ساخت چین، پایین‌تر است به طوری که پس از مدت کوتاهی نیاز به اورهال اساسی پیدا می‌کنند». ال. ان .جی (Liquefied natural gas) به گاز طبیعی‌ای اطلاق می‌شود که موقتاً برای ذخیره‌سازی یا حمل ونقل در حجم زیاد به حالت مایع تبدیل شده است. گاز طبیعی را در دمای منهای ١٦٢ درجه سانتی‌گراد سرد و پس از فشرده‌سازی به ال.ان.جی تبدیل می کنند که بدین شیوه امکان ذخیره آن در شناورهای مخصوص برای حمل به مناطق دور دست فراهم می‌شود.

تبدیل گاز به ال.ان.جی در شرایطی که خطوط لوله در دسترس نباشد، باعث صرفه جویی اقتصادی در مسیرهای بلند می‌شود. در مواردی که انتقال گاز طبیعی از طریق خط لوله اقتصادی یا عملیاتی نیست، می‌توان آن را از طریق کشتی‌های دریایی تانکر گاز مایع، که مخصوص این کار طراحی شده‌اند، حمل کرد. ایران با دارا بودن بزگترین ذخایر گازی جهانی، در پی افزایش صادرات گاز به همسایگان، اروپا و مناطق دوردست است. با توجه به هزینه بالایی که احداث خط لوله انتقال دارد، ایران درصدد است که با توسعه صنعت ال.ان.جی، ظرفیت صادرات گاز را افزایش دهد. با دستیابی ایران به فناوری ال.ان.جی امکان صادرات گاز ایران به شرق آسیا و غرب اروپا فراهم می‌شود.



  کد خبر : 782
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :